Takuu, hyvitys ja palautus

Cimos Oy:n myymät tietokoneet ovat pääsääntöisesti 3-4 vuotta käytettyjä yritystietokoneita. Kaikki laitteet ovat puhdistettuja, testattuja ja niihin on asennettu käyttöjärjestelmä. Laitteen mukana toimitetaan siihen sopiva virtalähde. Annamme kaikille käyteytyille tuotteille vähintään 6kk takuun (off-site), poislukien tietokoneiden akut, joille takuu on 3kk.

TAKUU JA HYVITYKSET

Takuuaika on mainittu tuotteen kuvaustiedoissa sekä tilausvahvistuksessa ja/tai -kuitissa. Emme vastaa mahdollisesta valmistajan myöntämästä pidemmästä takuuajasta.

Takuupalautuksen mukana tulee olla alkuperäinen ostokuitti (tai kopio siitä) ja vikaselostus. Mikäli tuotteessa ei ole vikaa, perimme takuuehtojen mukaisen tarkastusmaksun. Myös selvästi virheellisten palautusten osalta pidätämme oikeuden periä kohtuullisen tarkastusmaksu.

Jos tuotteessa on kuluttajansuojalain tarkoittama virhe, kuluttajalla on oikeus hyvitykseen. Ensijaisesti pyrimme korjaamaan virheen tai vaihtamaan tuotteen virheettömään tai vastaavaan toiseen tuotteeseen.

Sovitut hyvitykset maksetaan aina tilisiirtona mahdollisimman pian ja kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluessa kaupan purkamisesta. Hyvityksiä ei koskaan makseta käteisellä.

PALAUTUKSET

Suomessa kuluttajansuojalain mukaisesti koti- ja etämyynnissä ostajalla on oikeus peruuttaa ostoksensa 14 päivän kuluessa siitä, kun hän on saanut sekä tuotteen että tilausvahvistuksen. Tämä ei koske Suomen rajojen ulkopuolelle toimitettuja tuotteita. Peruutusaika lasketaan siitä päivästä lähtien, kun asiakas on vastaanottanut näistä myöhemmin saapuvan.

Jos ostaja peruuttaa kaupan, tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Ostajan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.

Palautuksesta aiheutuvat toimituskustannukset maksaa ostaja.

Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, ostajalla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaansa summaa. Lisäksi mikäli ostaja on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi pikatoimituksen, yrityksen ei tarvitse palauttaa siitä aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.

Tuotteilla ei ole palautusoikeutta yritysten välisessä kaupassa.

Suomen kuluttajansuojalain mukaisesti myymäläkaupassa tuotteilla ei ole automaattista palautus- ja/tai vaihto-oikeutta.

REKLAMAATIOT

Kaikki toimitukseen liittyvät reklamaatiot tulee lähettää 7 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Reklamaation voi lähettää asiakaspalveluumme sähköpostitse [email protected] tai kirjallisesti osoitteeseen:

Cimos Oy / Reklamaatiot

Kruunuvuorenkatu 3

00160 Helsinki

Kaikkiin edellä esitettyihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.